Netwerkmarketing

De Kracht van Mond tot Mond Reclame

Het Grote Netwerkmarketingonderzoek van de 21e Eeuw

Hoe u met Netwerkmarketing een solide en langdurig inkomen kunt opbouwen.

Binnen Netwerkmarketing kennen we drie mogelijkheden om te starten:

1. Direct als hoofdberoep.
2. Allereerst parttime als nevenbetrekking en later eventueel als hoofdberoep.
3. Op den duur uitsluitend parttime.

Beginnen als hoofdberoep is alleen voor diegenen aan te raden die met deze bedrijfsvorm vertrouwd zijn, en die over een financiele reserve beschikken wat groot genoeg is de eerste periode van minimaal een half jaar tot 12 maanden te overbruggen. Bij zo'n begin is een 'hobbymentaliteit' sterk af te raden.

Het zou evenzo onrealistisch zijn om Netwerkmarketing als 'reddende engel' te zien, vooral bij die categorie mensen die op dit moment op een vast inkomen aangewezen zijn. Bijvoorbeeld werkelozen, die iedere cent moeten omdraaien om rond te komen. Het nodige startkapitaal is niet hoog, maar het is nu eenmaal een feit dat, om iets op te zetten, een kleine investering noodzakelijk is, en het zal een tijdje duren voordat er op een stabiele wijze genoeg inkomen binnenkomt. Iets anders te beweren is moreel gezien zeer bedenkelijk!

Anders is het bij een parttime begin. Dat is een manier die iedereen inderdaad zonder na te denken aanbevolen kan worden. Het maakt niet uit of men dit eventueel later als hoofdberoep wil gaan zien, of dat dit werk op den duur alleen voor een extra inkomen dient te zijn.

Het is niet belangrijk hoeveel geld u in deze business investeert. Wanneer men een startkapitaal van 50.000,- euro op zou kunnen brengen, hoeft dat zeker niet te betekenen dat men in deze industrie succesvoller zou moeten worden dan iemand die maar net 500,- euro kan opbrengen om te starten. Misschien komt het op de juiste benadering aan, de manier waarop men deze business naar voren brengt en er mee omgaat. Laten we duidelijk zijn; wanneer iemand zo goed als geen geld ter beschikking heeft voor een goede start, dan is het natuurlijk vooral in het begin wat moeilijker en duurt het mogelijkerwijs ietwat langer voordat men iets opgebouwd heeft. Alleen de juiste instelling en een consequent gedisciplineerde inzet zijn de sleutel tot uw succes die eenieder dezelfde kansen biedt.

De belangrijkste voordelen van Netwerkmarketing zijn in wezen:

  - 

 Zo goed als geen financieel risico; Investering maar tussen de 200,- en 2.000,- euro.
  -  Naast uw huidige beroep beginnen; In alle rust en parttime een financieel 'vangnet' opbouwen.
  -

Met een geringe tijdsinvestering beginnen; Maar 30 tot 60 minuten per dag kan voldoende zijn.

  -  Niet plaatsgebonden werken; U kunt werken waar u maar wilt.
  -  Niet tijdsgebonden werken; U kunt werken wanneer u wilt.
  -  U bent eigen baas; U kunt werken met wie en hoe u wilt.
  -  Belastingvoordelen; Uw uitgaven zijn (zakelijk) aftrekbaar van de belasting.
  -  Meer financiele zekerheid; Door een steeds groter wordend netwerk.
  -

 Een eerlijkere en reele kans om uw financiele doelen te bereiken.

Dit alles heeft natuurlijk ook een nadeel; Er zijn mensen die met zo veel vrijheid niet om kunnen gaan. Ze zijn het gewend dat iemand hen zegt hoe, waar en tot hoe laat ze iets moeten doen. Wie van nature over weinig zelfdiscipline beschikt, is mogelijkerwijs voor Netwerkmarketing wellicht niet geschikt.

Een schip dat niet weet waar het heen wil, zal nooit op haar bestemming aankomen!

Wie succesvol wil zijn heeft doelen nodig, en een rotsvast besluit om het doel binnen een bepaalde termijn zonder excuses te behalen. Denkt u maar eens aan het gras; In het begin komt er twijfel, versterkt door meningen uit uw omgeving. Maar wie met de kleinste tegenslag al opgeeft, zal zijn doel nooit bereiken!

Wat zouden dat voor doelen kunnen zijn? De verwezenlijking van de droom om een eigen huis te hebben? Een langgekoesterde wereldreis? Een nieuwe auto? Een goede opleiding voor uw kinderen kunnen betalen? Of misschien het veilig stellen van uw eigen oudedagsvoorziening?

Het is een doeltreffend hulpmiddel om uzelf altijd weer aan uw eigen doelen te herinneren. Wanneer een schip maar een graad van haar koers afwijkt, zal het, als het steeds verder vaart, steeds verder van het eigenlijke doel afwijken. Daarom zal iedere kapitein steeds weer blijven controleren of het schip eventueel van de gewenste koers is afgeweken, en zal hij het desnoods corrigeren.

Om doelen te kunnen bereiken, groot of klein, is het belangrijk om geen enkele dag over te slaan contacten te leggen, en om regelmatig te controleren of men de 'dagprijs' heeft betaald voor de verwachtingen.

Maar hoe legt men nu nieuwe contacten?

Men kan bijvoorbeeld advertenties in dagbladen plaatsen. Een mogelijkheid die doorgaans goed kan werken. Maar er zijn daarbij ook twee nadelen:

   A) Advertenties kosten geld.
   B) Ze geven vaak niet het beoogde resultaat.

Laten we op het tweede punt eens wat dieper ingaan. Stel dat u een advertentie met de volgende tekst zou opgeven:

Top zakelijke mogelijkheid: Concurentieloos product. Wilt u er vanaf het eerste uur bij zijn? Droom niet van een mooi leven, maar beleef het leven van uw dromen. Tel.: 0123 456789

Hoe zou een dergelijk advertentie op uzelf overkomen? En hoe denkt u dat zo'n advertentie op anderen overkomt? Hoeveel van dit soort advertenties vindt men in nagenoeg iedere krant? Hoeveel mensen denkt u dat daar op reageren zullen, en hoe geschikt of bekwaam zijn de mensen die op een dergelijke advertentie reageren?

Advertenties zijn anoniem. Daarom geven ze vaak ook niet het gewenste resultaat. Velen die het op deze manier in het verleden geprobeerd hebben zijn al teleurgesteld. Ze hebben geld uitgegeven zonder het gewenste resultaat. En dat heeft vaak tot gevolg dat men van daaruit concludeert dat het gehele zakelijke model niet zou functioneren!?

Let wel: advertenties kunnen werken, maar u heeft nu al begrepen dat u toch minimaal een klein beetje op dient te vallen tussen al die andere (standaard) advertenties die een connectie hebben met Netwerk Marketing. Wanneer u bereidt bent om te investeren in advertenties, dan hebben wij wellicht een bewezen formule voor u die, misschien gemixt met uw eigen fantasie en creativiteit, vaak wél werkt!? Wanneer u met ons concept wilt gaan samenwerken, dan zullen wij uiteraard ons geheim prijsgeven!

Hoe denkt u trouwens over de diverse briefjes die u regelmatig in de brievenbus vindt? Wees nu eens heel eerlijk: hoe gaat u met dit soort reclame of foldertjes om? Hetzelfde geldt voor deze manier van promoten; om op te vallen dient u toch wel een heel opvallend (grote?) folder te hebben, toch? En natuurlijk telt de inhoud van de tekst en de lay-out van de folder hier ook weer mee.

Anderen hebben het Internet ontdekt, en geloven dat hun website quasi vanzelf hun producten verkoopt of nieuwe zakenpartners binnenbrengt. Wanneer heeft u voor het laatst op de homepage van een zakenpartner uit de Netwerk Marketingbusiness gekeken en iets gekocht?

Hoeveel reclame ontvangt u dagelijks via e-mail?

Dus toch maar vrienden en bekenden aanspreken?

Nee, nee, en nog eens nee! Natuurlijk kunt u de mensen aanspreken die u al kent. Wanneer u morgen een reisbureau zou openen, dan gaat u dat toch ook tegen al uw bekenden en familieleden vertellen? En raadt eens waar zij daarna hoogstwaarschijnlijk als eerste naar een aanbieding of naar de eerstvolgende vakantiereis zullen vragen... Natuurlijk, bij u!

Spreek uw vrienden en bekenden er rustig op aan. Vertel dat u iets zeer interessants tegengekomen bent, en dat zij, wanneer ze dat willen, het graag een keer mogen zien. Meer niet! Probeer ze alstublieft niets te verkopen of ze met argumenten te overtuigen, dit werkt vaak averechts.

Beter zijn de mensen die u vraagt of (nog) niet kent.

Internet is doorgaans een zeer goede efficiente en succesvolle manier om nieuwe zakenpartners te vinden, zolang het op de juiste wijze gebruikt wordt. Internet alleen verkoopt niets. Het is slechts een hulpmiddel en vereenvoudigt de communicatie.

Wanneer u besluit om met ons samen te gaan werken, dan zult u ontdekken dat Internet in ieder geval een heel goed medium is om contacten te leggen.
 
Ons systeem heeft reeds bewezen dat het functioneert.

Heeft u er alstublieft begrip voor dat we op dit moment 'het doosje' nog niet helemaal opendoen. Wij laten u zien hoe ook u zeer efficient en met veel succes kwalitatief goede contacten kunt leggen. Dit deel bewaren we als ons kleine 'geheim'. Wanneer u besloten heeft om samen met ons te beginnen, dan zullen we u natuurlijk vertellen hoe dit functioneert. En niet alleen dat, we zullen er alles aan doen om u te helpen u naar uw doelen te helpen, en dat we u daarbij actief zullen ondersteunen. Onze organisatie behoort tot een van de beste groepen in de Benelux (Belgie, Nederland en Luxemburg), en onze 'upline' is een van de beste distributeurs van het bedrijf. Naast het 'hoe' is het zeker van net zo groot belang 'wanneer' men iets doet.

Stelt u zich eens voor dat u een bankrekening heeft die iedere morgen aangevuld wordt met 86.400 euro. U kunt dagelijks vrij over dit bedrag beschikken, maar 's-avonds wordt het restbedrag er af gehaald en wat die dag over was staat niet meer tot uw beschikking. Hoe lang u van deze rekening gebruik kunt maken is niet bekend.

Hoe zou u met zo'n bankrekening omgaan? Zou u ook maar een dag verzuimen om het bedrag, uw 86.400 euro, niet op te nemen zolang die rekening bestaat?

Nou, wij hebben allemaal zo'n rekening en men noemt het ook wel 'tijd'! Iedere dag biedt ons namelijk 86.400 kostbare seconden...

Het komt er inderdaad op aan wat we met onze kostbare tijd doen, tijd die ons niet ongelimiteerd ter beschikking staat. En niemand weet voor hoelang. Het doet er niet toe hoe uw leven tot nu toe is verlopen; "De rest van uw leven begint nu, vanaf dit moment."

Tijd is naast gezondheid het meest kostbare goed, waarmee we op een waardevolle manier om dienen te gaan. En daarom zou datgene wat we doen ook zinvol en mogelijkerwijs effectief moeten zijn.
Gunther Netzer, een Duitse voetballegende, heeft eens gezegd: "Een dom doelpunt is veel meer waard dan de slimste strategie."

Deze zin is gewoonweg fantastisch! En dit brengt ons automatisch op een perfecte wijze naar het volgende punt: We kunnen oneindig veel nadenken over wat we hoe, wanneer en onder welke omstandigheden anders of beter zouden doen. Veel mensen zoeken continue naar de spreekwoordelijke 'haar in de soep', of ze besluiten om alles wat men nu direct zou kunnen doen, later te doen. Waar het echter uiteindelijk op neer komt is dat ene domme doelpunt. Zonder doel is de beste strategie waardeloos! En hoe vaker een team in balbezit is, des te groter is de kans dat er een doel(punt) behaald kan worden.

We moeten het gewoon doen, en niet altijd maar te praten!

Zorg dat u het komende jaar dagelijks 5 nieuwe contacten per dag legt, dan zult ook u op den duur van een solide en duurzaam inkomen kunnen genieten. Hoe u nieuwe contacten legt, wat u daarbij zou moeten zeggen en hoe het daarna verder gaat, dat krijgt u van ons te horen...

Volgend Hoofdstuk (5/6): Hoe u met Netwerkmarketing een vermogen kunt opbouwen >

 

 

Extra's

Referenties
"Zo blij dat ik die keuze ooit gemaakt heb, mijn leven is totaal veranderd! Ik had parttime binnen een paar jaar een heel goed inkomen met heel veel vrijetijd. Inmiddels heb ik door deze industrie ook al heel veel van de wereld mogen zien. Gewoon te gek!"

- Karin S.
ex winkelbediende

"Ik had een drukke zaak en een hele volle agenda. Nooit tijd om echt te genieten, laat staan een vakantie van drie weken! Door toch gewoon parttime te beginnen heb ik na twee jaar mijn zaak al van de hand kunnen doen en nu geniet ik met volle teugen van mijn vrijheid en verdien ik zelfs nog meer dan toen ik traditioneel zaken deed!"

- Helmie V.
ex shoonheidsspecialiste