Netwerkmarketing

De Kracht van Mond tot Mond Reclame

Het Grote Netwerkmarketingonderzoek van de 21e Eeuw

Hoe u het juiste Netwerkmarketingbedrijf vindt wat bij u past.

Wanneer u besluit om uzelf voor de eerste keer met Netwerkmarketing bezig te gaan houden, is natuurlijk de eerstvolgende vraag:

"Welk bedrijf in deze industrie past het beste bij mij?"

Nou, wij denken dat het verstandig is om hier geen algemeen antwoord op te geven. Daarvoor zou men misschien een keer een individueel gesprek moeten hebben, maar wij kunnen u misschien wel een paar waardevolle aanwijzingen geven die het maken van een keuze ietwat verlichten kunnen.

Laten we allereerst eens de actuele trends bekijken:

Trend 1: De Gezondheids- en Welzijnsindustrie.
Dit is momenteel een miljardenindustrie! Het is tegenwoordig ongetwijfeld de branche met de beste toekomstperspectieven! Zoek dus een bedrijf wat hierin een revolutionaire rol speelt met producten van de allerhoogste kwaliteit, en die wereldwijd gerenommeerde erkenning en vele onderscheidingen gekregen heeft!

Trend 2: Het Internet.
Ook wanneer het op de effectenbeurs slecht gaat, is Internet toch de toekomst! E-Commerce (online shoppen) wordt meer en meer vanzelfsprekend. Tegelijkertijd biedt het Netwerk Marketing een ideaal platform voor een succesvolle zakelijke opbouw. Op dit gebied bieden wij binnen onze organisatie twee functionele mogelijkheden aan die direct gebruikt kunnen worden bij een start!

Trend 3: De 'Thuis Werken' Revolutie.
Steeds meer mensen werken vanuit hun 'kantoor aan huis'. Deze trend wordt zelfs op middellange- en lange termijn ecologisch en logistiek gezien zeer belangrijk binnen onze samenleving. Bedrijven sparen geld uit door de kosten die normaal gepaard gaan met het hebben van kantoorruimte, en de vollopende steden worden ermee van de dagelijkse forensen ontlast. De werkzaamheden kunnen dan onafhankelijk van de plaats van de hoofdzetel overal plaatsvinden. Telecommunicatie zoals een 24-uur online verbinding, maken dat allemaal mogelijk. De voordelen springen er zo uit, dat zich deze trend in de komende jaren massaal zal uitbreiden. Dient alleen de vraag gesteld te worden of men op deze manier liever als medewerker tegen een uurloon voor een bedrijf wil werken, of dat men op zelfstandige basis voor zichzelf wil gaan werken!?

Zoek dus minimaal naar een goed Netwerkmarketingbedrijf wat deze drie trends in hun strategie heeft verwerkt...

Waarop dient men bij de keuze van het juiste bedrijf nog meer te letten?

1. Het bedrijf dient minimaal 10 jaar op de markt te zijn.
Hier dient u op te letten: Er zijn bedrijven die pretenderen 'meer dan 100 jaar te bestaan'. Er zijn echter zeer grote internationale bedrijven die hun producten of diensten inderdaad al zeer lang via de reguliere handel in de markt zetten, maar zij richten als Holding echter een subdivisie op die zich alleen met Netwerkmarketing bezighoudt, en de lengte van bestaan van het moederbedrijf wordt dan als argument aangevoerd om nieuwe zakenpartners te werven. Zeer gevaarlijk dus! Zo kan het zijn dat de subdivisie nog maar net twee jaar bestaat en dat men een en ander via Netwerk Marketing aan het uitproberen is, en u denkt dat u bij een 'solide bedrijf' werkzaam bent!?

2. Het bedrijf dient over producten te beschikken.
Hier bedoelen we tastbare producten die door kwaliteit en werking overtuigend werken op de consument. Het dienen verbruikersproducten te zijn die steeds opnieuw nabesteld worden, en die ook echt een voordeel hebben ten opzichte van vele andere producten. Natuurlijke voedingssupplementen en cosmetica zijn hiervoor natuurlijk zeer geschikt. Zorg dat men u de 10 beste producten van het bedrijf voorstelt, en vraag daarna wat aan elk van die producten het bijzondere is. Er dienen ook een paar 'uitschieters' bij te zitten die de concurrentie een paar strepen voor is en welke bijna een 'handelsmerk' voor de firma geworden zijn. Vele Netwerkmarketingbedrijven hebben alleen zogenaamde handelswaren, die ze door externe bedrijven laten labelen en zo via hun bedrijf integreren in de markt.

3. Het is een voordeel wanneer het bedrijf in prive-handen is.
Dit betekent volledige onafhankelijkheid. Het beste is dat een Netwerkmarketingbedrijf niet alleen schuldenvrij dient te zijn, maar het dient ook over grote financiele middelen te beschikken, het dient dus kapitaalkrachtig te zijn. Een beursgenoteerd bedrijf heeft het nadeel dat men allereerst rekening dient te houden met de interesse van de belegger, en niet met die van de zakenpartners, u dus.

4. Een registratievergoeding dient niet meer dan 100 euro te bedragen.
Let op: De term 'registratievergoeding' is eigenlijk alleen maar een ander woord voor 'administratiekosten'. Als u bijvoorbeeld bij de Makro wilt gaan inkopen, betaalt u dan van tevoren bij het aanvragen van een pasje en een inkoopnummer administratiekosten? Nee! Daarom vinden we dus in dit geval '100 euro registratievergoeding' ook niet gepast. We zouden liever zien dat er alleen maar gesproken hoeft te worden over de 'investering van een startpakket', een pakket met producten en de nodige bedrijfsinformatie, een investering waar u dus iets voor terug krijgt! Jaarlijkse administratiekosten mag misschien ook nog; anders dan de Makro houdt het Netwerkmarketingbedrijf immers de administratie bij van uw directe en indirecte organisatie en betaalt u wekelijks of maandelijks de vergoedingen waar u recht op heeft.

5. Bestudeer het marketingplan (het vergoedingsplan) zeer goed!
Hier liggen de grote verschillen die voor onervaren zakenpartners alleen moeilijk te analyseren zijn. Maar een ding is zeker: Ieder bedrijf zal u beloven dat zij het beste marketingplan van allemaal hebben. En ook hier geldt dat er niet zoiets is als 'het beste marketingplan', maar alleen de beste categorie van vergoedingsplannen. Houdt u alstublieft de vingers weg van die systemen die u in uw vrijheid beperken, bijvoorbeeld maximaal maar drie aanwervingen door uzelf in de eerste lijn, of een maximale opbouw van twee 'lijnen' waarbij alleen geld verdient kan worden wanneer beide lijnen gelijke en goede resultaten behalen, of wanneer u een lijn 'af moet geven' aan uw 'upline' enzovoorts.

U dient in ieder goed vergoedingsplan de mogelijkheid te hebben om zo veel nieuwe zakenpartners in uw eerste lijn te plaatsen als u zelf wilt, en het is ook goed wanneer er in de hogere posities tot in de diepte geprofiteerd kan worden. Maar bijzonder belangrijk in de startfase is te begrijpen dat er vooral uitbetaald dient te worden van niveau 1 tot en met niveau 3, deze niveaus dienen het meest aantrekkelijk te zijn. Probeert men u duidelijk te maken dat het 'grote geld' pas in het 6e, 7e of zelfs 10e niveau zit, vergeet het dan maar! Zulke systemen zijn dan niet op een eerlijke verdeling gebaseerd. Bij een verdeling van 100,- euro aan commissies over 3 mensen krijgt eenieder meer dan bij een verdeling over 10 mensen! Zouden er overdreven zaken voor aanvullende inspanningen, zoals een penthouse in Londen of een eigen eiland in het Caribische gebied ter stimulering moeten dienen, dan kunt u er eigenlijk wel vanuit gaan dat zoiets niet voor u is weggelegd. Extra onkostenvergoedingen zoals kantoorkosten of autovergoedingen is daarentegen een zeer zinvol onderdeel van een marketingplan!

6. Bekijk de filosofie van het bedrijf.
Het is zeer belangrijk dat de filosofie van een bedrijf u aanspreekt. Wanneer u bij het zien van het bedrijf er een onbehagen van in de maagstreek krijgt, dan zou u er eigenlijk nog een nacht over moeten slapen voordat u uiteindelijk een besluit neemt. De filosofie van het bedrijf moet bij u passen.

Wanneer bijvoorbeeld de filosofie komt vanuit een oprichter van het bedrijf die het geld toch al had en die iets op heeft willen zetten om daar heel veel mensen in de wereld direct en indirect mee te helpen, dan is dat een heel andere filosofie dan een zakenman of -vrouw die een wereldwijde business willen opzetten waarbij later een overname door aandeelhouders tot de mogelijkheden behoort en de zelfstandige zakenpartners in het veld een ondergeschikte rol spelen!?

7. Het bedrijf dient internationaal te opereren.
Een van de grote voordelen van Netwerkmarketing is de mogelijkheid om wereldwijd te kunnen werken. Stelt u zichzelf eens voor: U gaat op een dag op vakantie en u komt op uw vakantiebestemming iemand tegen waarmee u in gesprek raakt. Er wordt over en weer gesproken over wat men zoal doet, en de desbetreffende persoon ziet het eigenlijk ook wel zitten om in zijn of haar land met uw producten en volgens het vergoedingsplan 'aan de slag te gaan'. Kunt u uzelf dan voorstellen dat er na verloop van tijd, door de ontmoeting van die ene persoon, een complete organisatie is ontstaan in een ander land waar u (ook) de vruchten van plukt? Kunt u zichzelf dan ook voorstellen dat u 's morgens opstaat en dat uw organisatie in Japan dan net een succesvolle dag achter de rug heeft en naar bed gaat! En wanneer u 's avonds naar bed gaat, dat dan de zakenpartners uit uw 'downline' in Amerika pas actief worden? Is dat niet een aantrekkelijke gedachte!? Zoek daarom een bedrijf uit wat officieel al in minstens 20 landen werkzaam is, met de nadruk op 'officieel', en die alles bij elkaar een wereldwijde uitbreiding nastreeft!

Blijf trouw aan u zelf!

Wanneer bij een bedrijfsuitleg meer over geld verdienen als over de producten gesproken wordt, dan dient u voorzichtig te zijn. Laat uzelf niet verblinden, en luister naar wat uw eigen gevoel u ingeeft, want dat is de beste raadgever. Het is van belang een langdurig inkomen te ontwikkelen, en niet dat de concentratie ligt op het snelle geld. Een bedrijfsuitleg mag ook niet voorschotelen dat u snel heel veel geld kunt verdienen, want dan 'ruikt' het weer naar een bedrijf wat waarschijnlijk maar kort zal bestaan, weet u nog? U dient er van overtuigd te zijn dat het goed is, zowel het bedrijf als de producten, dat alleen geldt!

Laten we aansluitend nog eens een blik werpen op de branche:

Er bestaat nagenoeg geen enkele branche waarin geen Netwerkmarketing bedrijf actief is. Welke branche voor u geschikt lijkt te zijn, kunt alleen uzelf bepalen. Om u ook hier een klein beetje hulp bij het beslissen te bieden, hebben we voor u een paar aanwijzingen op een rijtje gezet:

1. Voedingssupplementen.
Dat is het absolute 'topmarktgebied'! Tenminste: Kwaliteit geeft hier de doorslag!

In het bijzonder op het gebied van de voedingsupplementen dienen de bedrijven zelf voor de nodige vergunningen te zorgen alvorens u er 'mee gaat werken'. Zij zijn degene die ook de officiële inhoudsopgaven en ingredientenlijsten kunnen overleggen met de desbetreffende instanties. Laat uzelf dus alstublieft door niemand vertellen dat u daar verantwoordelijk bent. In het geval van voedingsupplementen gaat het vaak om een betere gezondheid, en daarom is het onder andere van belang dat u een bedrijf vindt die zich al officieel in het land gevestigd heeft, en die alle vergunningen en goedkeuringen al in orde heeft gemaakt voor haar zakenpartners.

Wat u misschien zou kunnen doen is kijken naar andere landen waar de producten officieel al goedgekeurd zijn, en waar ze ook in de markt gezet mogen worden. Dit om vooral te denken aan toekomstige Europese regelgevingen. Veel landen handhaven nu nog hun eigen regelgeving, maar de verwachtingen zijn dat alles op den duur gelijk (Europees) behandeld gaat worden. Zo wordt er bijvoorbeeld momenteel wel gesproken om de verkoop van vitaminen totaal in te krimpen om zo de monopoliepositie van de farmaceutische fabrikanten in stand te kunnen houden, maar uiteraard is hiertegen zeer fel verzet en terecht constateert de Europese Commissie de groeiende economische factor van de vraag naar voedingssupplementen!

Wist u bijvoorbeeld dat het gezondheidsministerie in Belgie, en daarmee is Belgie het eerste Europese land die dit wil doen, producten die fluoride bevatten uit de markt wil nemen en de verkoop ervan wettelijk wil gaan verbieden! Waarom? Omdat inmiddels is aangetoond dat fluoride kanker veroorzaakt, en dat het zelfs bij kinderen het zenuwstelsel kan verstoren. Maar in Duitsland daarentegen schijnt niemand zich hier om te bekommeren. De aandacht van 'specialisten' en de publiciteit mag dan ook geen afbreuk doen aan de kwaliteit van het product, noch ten gunste van een betere prijs, noch ten gunste van weinig zin hebbende wettelijke bepalingen en verordeningen.

2. Huidverzorgingsproducten.
In de Beneluxlanden wordt er alleen aan tandpasta al ruim 300 miljoen euro per jaar uitgegeven. Alleen dat al is een aanzienlijke marktpotentie! Maar wist u dat in vele producten die normaal in de winkel verkrijgbaar zijn, van badproducten tot aan shampoo, stoffen verwerkt worden die in de voorhanden zijnde dosering voldoende zijn om allergieën of zelfs kanker teweeg te brengen? Zoek daarom naar een bedrijf wat op dit gebied een uitzonderlijke speler in de markt is, en welke met haar producten zeker een goed alternatief biedt. En nogmaals; huidverzorging en persoonlijke verzorging is een onvoorstelbaar grote markt!

3. Cosmetica.
Nog zo'n miljardenmarkt. Weliswaar met een kleine inzinking, maar probeert u een vrouw maar eens de producten uit het hoofd te praten die zij in de loop der jaren persoonlijk samengesteld heeft en waaraan ze helemaal gewend is om die op te brengen. U dient dus misschien wel zeer royaal monsters uit te delen om de een of andere klant voor u te winnen.
Of het moet zijn dat u iets heeft wat anderen niet hebben. Namelijk producten die vrij van gevaarlijke inhoudstoffen zijn en die werkstoffen bevatten op natuurlijke basis. Het is inderdaad schrikbarend hoe veel gevaarlijke inhoudsstoffen in de badkamer of in het cosmeticakoffertje is te vinden. Er zijn maar weinig mensen die dat weten. Kijk ook hier naar een bedrijf die op dit gebied een uitzonderingspositie inneemt, zowel bij de concurrentie op het gebied van bedenkelijke inhoudsstoffen alsmede op feit dat er bij de ontwikkeling van deze producten geen dierproeven genomen zijn.

4. Welzijn/Gezondheid/Antiouderdom.
Wie wil er niet graag mooier en jonger uitzien? Wie wil er niet vitaler zijn, zich fitter voelen en zich beter voelen? Wie zou niet zo mogelijk slank en gezond willen zijn? Op dit gebied worden ontelbare producten aangeboden. Alles goed en wel, maar u zult met de afzet van zulke producten geen langdurig succes kennen, wanneer u niet ook dat in handen heeft wat de fabrikant beloofd.

5. Huishoudproducten.
In het verleden inderdaad een zeer grote markt waar uiterst succesvolle ondernemingen uit voortgekomen zijn. Zonder op deze website reclame te willen maken voor een specifiek bedrijf is een van de meest bekende bedrijven toch wel Tupperware. Er valt niets tegen de waarin dit bedrijf actief is in te brengen, maar de grote groeiperiode voor dit bedrijf is helaas toch voorbij. Zoals we reeds besproken hebben is om allerlei redenen gezondheid en welzijn nu de trend, en dat de komende honderd jaar nog wel zo blijven.

6. Boeken.
In principe geschikt voor Netwerkmarketing, maar zakelijk gezien zijn de vooruitzichten om in deze branche iets boven het gemiddelde te kunnen bereiken zeer gering. Omdat alle netwerkmarketingbedrijven hun zakenpartners graag willen coachen en begeleiden, speelt persoonlijke ontwikkeling een belangrijk rol. Daarom zijn boeken op dat gebied bijvoorbeeld wel een welkome aanvulling in de bedrijfstak, maar om als zelfstandig Netwerkmarketing bedrijf alleen in boeken te kunnen overleven, dat gaat veel te ver!

7. Diervoeding.
Ook deze markt is groot, en het is zelfs vaak verwonderlijk dat mensen meer op de gezondheid letten van hun viervoetige vriend, dan op hun eigen gezondheid of op die van hun eigen kinderen of familie. Ook deze branche dient u te interesseren als u hier mee wilt beginnen. Toch zult u het met ons eens zijn dat de markt als het gaat om gezondheid en welzijn van mensen vele en vele malen groter is dan die voor dieren!

8. Inkoopclubs/Internetshops.
Er zijn een paar Netwerkmarketing bedrijven die in deze branche groot geworden zijn, en die zelfs in meerdere landen actief zijn. Er zijn er ook die na groot geweest te zijn ook weer snel verdwenen zijn. Een 'modegril'?
Men dient echter wel in acht te nemen dat het op alle gebied steeds weer aanbiedingen zal geven die, veroorzaakt door prijzenoorlogen, concurrentie, en door uitbreiding van de marktpositie het werkelijke nut ervan op den langen duur niet bijzonder waardevol maken. Vaak is het zo dat men allereerst een bepaald bedrag moet betalen om dan later van de gunstige reizen, hotelovernachtingen of andere inkoopvoordelen te kunnen profiteren. Daarbij wordt vaak voorgerekend hoe snel u het geld weer terugverdiend heeft, en hoe zeer u uw investering er dubbel en dwars weer uit haalt. We kunnen hier alleen maar adviseren: Wees voorzichtig!
Het Internet staat inderdaad voor een goede toekomst. Maar zakelijke mogelijkheden die vanuit de opzet alleen maar gebaseerd zijn op online shopping, worden een sterk overgewaardeerde betekenis aangemeten, en deze mogelijkheden zijn niet echt flexibel. Zelfs een klant die vervolgens van het aanbod gebruik maakt, kan morgen al weer een andere aanbieder kiezen. Internet is te anoniem. Daardoor ontstaat ook maar een geringe band met het bedrijf. Tegelijkertijd bestaat er een zeer groot gevaar dat zulke bedrijven door de steeds harder wordende prijzenslag en daarmee met de steeds kleiner wordende marges geen langdurige overlevingskansen hebben. Wat hier ook nog ontbreekt zijn eigen producten waar de aandacht op gevestigd kan worden. Dat kan men niet, dus alles wat men biedt duidt daarom op weinig 'body'. Laat uzelf niet rijk rekenen, er zijn te veel factoren die uberhaupt niet te berekenen zijn, en die er morgen al voor zouden kunnen zorgen dat 'de knop wordt omgedraaid'.

9. Telecommunicatie/Energie.
Theoretisch een veelbelovende branche. Maar ook hier leveren de aanbieders een verbitterde prijzenslag die of snel tot een verrassende situatie tot onvermogen kan leiden, of die ook een zo geringe marge mogelijk maakt, dat u honderden klanten nodig hebt om daarvan (misschien) een klein beetje te kunnen leven. En niet alleen uzelf, ook de volgende generatie zakenpartners (in uw organisatie)!?

Dit is een van de typische branches waar vaak een gigantisch inkomen voorgeschoteld wordt. En niet alleen dat, maar hier wordt ook vaak van een zogenaamd 'passief inkomen' gesproken. Men probeert u te doen geloven dat, wanneer u maar voldoende klanten bij elkaar heeft gekregen, en wanneer uw 'downline' van gebruikers groot genoeg geworden is, dat u dan nooit meer hoeft te werken, en dat u tot aan het einde van uw leven een soort 'aanvullende rente' bij elkaar gewerkt hebt.

Dat is een van de grootste fabels die we ooit gehoord hebben. Wanneer u plotseling ophoudt met werken dan kunt u er zeker van zijn dat uw bestaande klanten, en die van uw opgebouwde organisatie, stuk voor stuk weer afbrokkelen. Niets gaat vanzelf.

De argumenten schijnen weliswaar plausibel te zijn dat men bij zulke producten bestaande klanten niet steeds opnieuw hoeft aan te spreken om omzet te creëren of om een verkoop te plegen (steeds wanneer de telefoon overgaat of wanneer de lichtschakelaar bediend wordt, krijgt u immers provisie), maar hoe zeker is dat, en houdt dat wel langdurig stand? Tegenwoordig bellen wij zelf al van Europa naar een mobiele telefoon in Amerika voor maar een halve eurocent per minuut! Dat is maar 30 eurocent voor een heel uur! Wie moet hier z'n commissies nog over ontvangen? En nogmaals; klanten kunnen heel gemakkelijk naar een andere aanbieder voor hetzelfde product!

Hoe hoog kan uw provisie zijn, wanneer de prijzen toch al kelderen en waar zelfs de grootste bedrijven amper winst maken. En welke product vermarkt u eigenlijk? Zijn het de eigen producten van het handelsbedrijf zelf die u wilt aanbevelen, of is het een 'tussenhandel'? Het gaat hier om een miljardenbusiness. Gelooft u nu echt, wanneer het de grote Telecom- en Energieaanbieders economisch niet goed gaat, dat men dan eerbied zal tonen voor een tussenpersoon? Men heeft door u slechts honderdduizenden of zelfs een miljoen nieuwe klanten gewonnen. Dan wordt er een onvermogen tot betaling aangekondigd of er wordt een nieuw bedrijf onder een andere naam opgericht. Kijk bijvoorbeeld maar naar 'O2'; dit was vroeger Viag Intercom, een Netwerk Marketing bedrijf! Bij de overname krijgt de koper alle klanten die door u geworven zijn, maar uw aanspraak op provisie is niets meer waard dan hetzelfde stuk papier waarmee u indertijd als tussenpersoon zelf geworven bent.

10. De Financiele Branche.
Nu wordt het serieus...

Laat me hierover alleen dit zeggen: in het bijzonder in deze branche kwamen en gingen zo veel bedrijven, firma's zoals in geen enkele andere branche. Ze waren er allemaal op uit het geld van potentiele beleggers in handen te krijgen. En dat niet alleen; Ook om de 'warme contacten' binnen de familiekring en vrienden en bekenden van de aangeworven medewerkers te gebruiken, wat in de regel veel meer schade in hun eigen omgeving heeft aangericht dan dat er in de meeste gevallen ook maar in de verste verte daadwerkelijk geld verdiend werd.

Het is mijn persoonlijke opvatting, en ik benadruk uitdrukkelijk dat het slechts mijn persoonlijke mening is, dat de financiele branche zo veel schade heeft aangericht binnen Netwerkmarketing zoals geen enkele andere branche dat ooit heeft gedaan! Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mensen zoals u in een paar avondcursussen tot zogenaamde 'financiele experts' te bombarderen, en u in zo'n gevoelige aangelegenheid zoals de financiele branche (het fundament van onze economie) op uw eigen omgeving los te laten.

Ik weet niet hoe u er over denkt, maar als consument gaat mijn voorkeur er na uit om mij door een serieus en goed opgeleidde vakman met jarenlange ervaring voor te laten lichten, en ik keur het daarom consequent af dat deze branche Netwerkmarketing misbruikt en daarmee voor een slechte naam zorgt. In de financiele wereld kan veel geld verdient worden, maar geld alleen is nu eenmaal niet alles.

11. Overige Branches.
Verdere aanbiedingen betreffen branches zoals reizen, waterfilters, seminarie, lottospelen of sieraden. Natuurlijk zal hier ook wel een markt voor zijn, maar het is moeilijk te geloven dat dit branches zijn met genoeg inhoud en een perspectief voor de Netwerkmarketing industrie op lange termijn. Voor iedere branche zijn er argumenten te vinden, maar het is uiteindelijk aan u of het ook bij u past en of het voldoet aan wat u daadwerkelijk wilt gaan doen, in het bijzonder of u zichzelf daartoe ook geroepen voelt. In de meeste gevallen zijn het in ieder geval producten die niet dringend nodig zijn en die u vaak ergens anders zelfs gunstiger kunt krijgen, en waar vaak ook nog een betere service geboden wordt.

------------

Ongeacht voor welke branche of met welk bedrijf u besluit samen te gaan werken, voor alles geldt hetzelfde principe: Wanneer u met het bedrijf niet serieus aan de slag gaat, dan zult u met alle waarschijnlijkheid ook nooit serieus geld gaan verdienen...

Neem gewoon die eerste stap. Bekijk eens rustig een paar Netwerkmarketingbedrijven wat beter. Informeer uzelf eens goed of bezoek eens een van de in veelvoud aangeboden bedrijfspresentaties en -voorstellingen en vorm een eigen oordeel. Laat uzelf niet door oppervlakkigheden afleiden, maar luister naar uw innerlijke stem, want dat is nog steeds de beste raadgever. Wanneer er zich bij u van binnen iets verzet, dan kunt u er beter nog een keer over nadenken. Laat uzelf onder geen beding onder druk zetten. Niemand zou direct hoeven te beslissen, ook wanneer u een beslissing niet op de lange baan zou hoeven te schuiven. Juist op dat moment, wanneer u kort voor het moment staat om met een Netwerkmarketingbedrijf samen te gaan werken, slaap er dan nog maar eens een nachtje over.

Geld kunt u bij alle gevestigde bedrijven verdienen, omdat overal dezelfde regels gelden. Maar het is van het grootste belang dat u zichzelf daar waar u begint, ook lekker voelt, dat het bedrijf aan uw filosofie beantwoord, en dat u van de producten overtuigd bent...

Verspil alstublieft geen tijd aan de gedachte dat u mogelijkerwijs meer geld zou kunnen verdienen wanneer u voor twee of meerdere bedrijven tegelijkertijd de keuze zou maken. Op die manier is nog nooit iemand succesvol geworden. U zou bij diegenen die u aanspreekt ook nog ongeloofwaardig overkomen ook; "Twee bedrijven?!" Beter gezegd: Alle succesvolle mensen uit deze industrie hebben zich uitdrukkelijk en zonder uitzondering maar op een ding geconcentreerd.

Als u de stap wilt nemen in Netwerkmarketing aan de slag te gaan, praat dan met iemand uit deze industrie die er verstand van heeft en die u zonder 'mooie praatjes' iets wil verkopen. U heeft al lang begrepen dat het geen zin heeft om u te overtuigen, omdat het er alleen op aan komt dat u uzelf dient te overtuigen!

Wees in ieder geval dankbaar voor wat er op uw pad gekomen is omdat Netwerkmarketing voor u de kans kans biedt om uw financiële situatie, ja zelfs uw leven, in beginsel te verbeteren.

Vanaf vandaag kan niemand u die eerste stap meer afnemen...

Wat zijn mijn mogelijkheden >

 

 

Extra's

Referenties
"Zo blij dat ik die keuze ooit gemaakt heb, mijn leven is totaal veranderd! Ik had parttime binnen een paar jaar een heel goed inkomen met heel veel vrijetijd. Inmiddels heb ik door deze industrie ook al heel veel van de wereld mogen zien. Gewoon te gek!"

- Karin S.
ex winkelbediende

"Ik had een drukke zaak en een hele volle agenda. Nooit tijd om echt te genieten, laat staan een vakantie van drie weken! Door toch gewoon parttime te beginnen heb ik na twee jaar mijn zaak al van de hand kunnen doen en nu geniet ik met volle teugen van mijn vrijheid en verdien ik zelfs nog meer dan toen ik traditioneel zaken deed!"

- Helmie V.
ex shoonheidsspecialiste